Åbningstider: Mandag, onsdag, fredag 7-21. Tirsdag, torsdag 10-21. Lørdag, søndag 9-16.
Gå til forsiden - Klik her
- KOM GODT I GANG

Læg en plan - nå dine mål

Det kan være svært, at have mange store mål samtidig. Begræns dig, prioriter og mest af alt gennemfør hvad du har sat dig for.

Hvis man aldrig gennemfører og afslutter et mål, bliver det nemt et livsmønster, der fører til evig dårlig samvittighed og stress. Begynd med de mål der er vigtigst for dig (også selvom det er ubehageligt eller kedeligt). Det tager tid at ændre adfærd og få struktur og planlægning ind i sit liv, men det kan læres, hvis du gør en indsats.

Hvis du virkelig vil i gang med motion, må du indpasse motionen i dit ugentlige skema. Det er sværere at springe over, hvis man har lavet en plan med sig selv om, at tirsdag, fredag og en gang i weekenden er motionsdage. Har man oven i købet en aftale om at mødes med andre fra familien eller veninder om at træne sammen, er det både det sociale samvær man kan glæde sig over, men også en aftale man ikke kan være bekendt at svigte.

Det er utroligt vigtigt, du giver dig tid til at fastsætte nogle mål med dit liv og din sundhed, samt at tænke og handle langsigtet i stedet for kortsigtet.

Den kortsigtede vælger at spise flødeskumskagen, chipsene eller lakridskonfekten nu, fordi det trøster, mætter og giver energi LIGE NU. Denne type vælger også typisk 3 måneders træning, men ville helst have haft ”ET SAMVITIGHEDS KORT” klippekort, men for din skyld har vi ikke et sådant.

Den langsigtede forstår udmærket den positive intention med "snacken" her og nu - men vælger den løsning, der medfører velvære, fylde, glæde og mere energi på lang sigt. Nemlig AT LADE VÆRE. Den langsigtede vælger også et langsigtet abonnement, som øger sandsynligheden for succes flere hundrede gange. Det er nemlig en omlægning af livsstilen der skal til for vedvarende ændringer.

Visualiser dig i form!

Hvordan vil du gerne have dine kostvaner og motion skal fungere om tre år, om to år, om et år og om et halvt år? Se dig selv, som du ser ud i spejlet. Hvad ser du nu - hvad ønsker du at se om 1 år, 2 år og om 3 år? Hvad tænker du og tror du om dig selv? Hvem er du og hvad er dit mål? Hvilke mål evner du nu?

Prøv at forstil dig, hvordan du kunne komme til at se ud om et 2 år og om 3 år og mærk hvordan det føles.

- Visualisering virker. Det er som om, hjernen lægger spor ud i fremtiden og gør det som bekendt nemmere, at følge sporet i stedet for at gå nye veje. Desuden kan man bruge visualisering, som guide og ekstra ressource, når snacken er ved at vælte ned i indkøbsvognen.

Ofte går man til læge med ondt i helbredet, blodtryk, kolesterol eller ondt i bevægeapparatet, ryggen, knæet, nakken, tilbagevende hovedpine, eller for at finde en løsning på sit stigende vægt problem. Det er nemt, at få skrevet en recept på piller. På arbejdet klager man over dårligt skrivebord og dårlige kontorstole. En veltrænet person klager ikke over vægten, hovedpine, kontor inventaret Mv.?

For ca. 1800 år siden sagde Hippokrates: "Kroppen er skabt til at blive brugt og jo mere vi bruger den jo bedre får vi det.......!

Samfundet har i dag ændret sig væsentligt med hensyn til stillesiddende arbejde, kostvanerne og transportmidler mv. Det er den alt afgørende betydning for alle de velfærdssygdomme vi har i dag.

De fleste ved det egentligt godt, det er temmelig sundt, at dyrke motion!

Vi mennesker er faktisk bygget til, at være fysisk aktive. I tusinder af år har mennesket skulle arbejde hårdt for, at finde føde, bevæge sig, for at undslippe rovdyr og for at kunne jage byttedyr. Men i dag er det lige modsat, samfundet er indrettet så vi næsten ikke behøver, at bevæge os, transportmidler, fjernsyn og computere sørger for at vi sidder stille og der er masser af mad. Der er ikke længere balance mellem det kroppen er skabt til og den nuværende livsstil. Ifølge WHO er rygning og mangel på motion den livsstilsfaktor, som i 2020 vil udgøre 70 % af alle sygdomme. Et liv med motion skulle i sidste ende give 17 år med mere livskvalitet og 7 års længere levetid, så hvorfor ikke gå i gang nu!

Har du lyst til et sundere liv, kan vi i Kondigrafen hjælpe dig, på vej til en sundere livsstil!

Lad os komme i gang

De fleste drømmer om at tabe de overflødige kilo, få en stærk ryg eller bare ha det godt med sig selv, men vejen kan være lang og skræmmende. Takket være et stort udbud af motionsmaskiner og ca. 20 holdaktiviteter om ugen, en åbningstid på 78 timer om ugen i Kondigrafen og instruktører med over 20 års erfaring, har vi ryddet mange forhindringer af vejen for dig.

Instruktørerne i Kondigrafen hjælper dig med din planlægning og mål gennem vejledning og personlig rådgivning for at sikre dig succes.

Så hvorfor ikke begynde med det samme

Det koster cirka 11 kr. om dagen og sammenlignet med andre eller lignende udbud af motionsaktiviteter er det utroligt billigt. Det er ikke nødvendigt at købe dyrt og smart tøj for, at starte i Kondigrafen du skal bare have noget tøj du kan bevæge dig i og et par indendørs sko.

Sæt mål

Når du sætter et mål, målretter du dine handlinger mod det, du ønsker at opnå.

Sæt realistiske mål, og giv dig selv en belønning, når du opnår dem.

Det er yderst vigtigst, at du skriver dine mål ned. Klare og definerede mål på skrift, fortæller dig hvad, der er drivkraften bag din motivation. Hvis du ikke har nogen mål, er du som en båd uden ror – du ender aldrig der, hvor du vil hen.

Forpligtigelser

For at opnå succes kræves der tålmodighed, og at du forpligter sig selv til benytte Kondigrafen regelmæssigt. Har du forpligtet dig?

Udfyld mål og forpligtigelser nu

Hvilket mål har du med træningen i Kondigrafen?

Jeg vil træne ? gange om ugen i Kondigrafen, for at opnå mit mål?

Jeg ønsker at ændre min vægt fra ? kg til ? Kg. Og det skal ved, at jeg .....

Tro du det er realistisk, at du vil opnå dit mål med den indsats og det antal timer du har afsat om ugen. Ja eller nej

Hvordan vil du gerne have din succes skal ændre dit liv?

Hvilke ting vil du belønne dig selv med når du har opnået dit mål?

Vil du være modtagelig for rådgivning og hvor ofte?

Lav en plan

Fastsæt dato og tidspunkt for næste vejning eller evaluering for hver eneste gang.

Hvordan opnår jeg mit mål og får succes?

Vær på forkant, vær forberedt og få succes!

Tænk på alle mulighederne, du har 20 holdaktiviteter om ugen, masser af motionsudstyr samt personlige rådgivere som står til din rådighed i 78 timer om ugen.

Det er nemt at få succes, hvis man forbereder sig grundigt. Tal med din rådgiver om hvordan du kan øge din succes.

Du bør:

  • Planlægge din træning på bestemte dage og tidspunkter.
  • Løbende kontakte din rådgiver, for at evaluere dit program og din fremgang.
  • Læse om kostens betydning for dine resultater.
  • Forhold dig positivt til de udfordringer du møder på vej mod dit mål.
  • Snak med din rådgiver, når du er nede.
  • Hvis du har et ønske om, at komme ned i vægt skal du begynde med kostændringer med det samme eller senest 3 måneder efter du er startet på motionen.
© Copyright 1999-2018 Kondigrafen. Indholdet på denne hjemmeside er beskyttet i henhold til loven om ophavsret og må ikke kopieres, reproduceres eller distribueres under nogen form - hverken helt eller delvist - uden skriftlig tilladelse fra Kondigrafen.